Energy Institute Hrvoje Požar eihp@eihp.hr

U okviru Konferencije o budućnosti Europe, održane 13. listopada 2021. u hotelu Esplanade Zagreb, projekt LABEL2020 predstavio je svoju inicijativu – „Uštedi energiju!“ kroz promo video prikazan prisutnim sudionicima konferencije pod nazivom „Promijeni svoj ekološki otisak i ostavi dobar utisak‟ u organizaciji Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

Konferencija o budućnosti Europe jedinstvena je platforma koja europskim građanima i građankama omogućuje da se i njihov glas čuje te da aktivno sudjeluju u raspravama o izazovima i prioritetima Europe. Iz ideja iznesenih tijekom brojnih događanja u okviru Konferencije razvit će se konkretne preporuke za buduća djelovanja Europske unije.

Cilj ovog događanja bio je osvijestiti građane o utjecaju njihovog ekološkog otiska na okoliš te što svatko od nas kao pojedinac može poduzeti da smanji negativne učinke svog otiska i aktivno doprinese boljitku okoliša. Tako su se i promo materijali i informacije inicijative „Uštedi energiju!“, projekta LABEL2020, bili koristan dio sadržaja konferencije baš na temu koju inicijativa i obrađuje kroz sadržaje (Više o inicijativi možete pronaći na našoj stranici – https://ustedienergiju.hr).

Državna tajnica Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Nataša Mikuš Žigman u svom uvodnom obraćanju istaknula je da građani Republike Hrvatske relativno slabo poznaju pojmove „održivi razvoj i kružno gospodarstvo‟ te naglasila da su edukacija i podizanje svijesti građana ključan faktor za promicanje održive potrošačke kulture i potrošnje. Nadalje, istaknula je važnost pružanja boljih i pouzdanijih informacija potrošačima o održivosti proizvoda i potrošnje kako bi ih se osnažilo i potaknulo da sudjeluju u zelenoj tranziciji Europske unije, čime će ujedno doprinijeti i boljoj budućnosti okoliša i klime.

U sklopu događanja održano je uvodno izlaganje na temu „Uloga označavanja proizvoda u zelenoj tranziciji‟ te dvije zanimljive panel rasprave „Korporativni ekološki otisak: poboljšanje održivosti i smanjenje negativnog utjecaja na okoliš‟ te „Osnaživanje potrošača za sudjelovanje u zelenoj tranziciji: zeleni marketing i trajnost proizvoda‟.